Aparat do zdjęć panoramicznych

Zdjęcia panoramiczne stają się coraz popularniejszą formą fotografii. Dzisiaj poruszymy temat wyboru odpowiedniego aparatu. Możemy zaobserwować ,że producenci wielu marek zasypują nas masą wszechstronnych aparatów. Nie każdy jednak z nich będzie robił dobre zdjęcia panoramiczne.

Podstawowe funkcje jakie powinien posiadać aparat: Balans bieli - Bardzo rzadko nawet na świeżym powietrzu jest idealne światło. Często występują jakieś przejaśnienia które psują efekt naszej fotografii. Musimy najczęściej ustawić balans bieli, ponieważ zdjęcie zaczniemy na przykład od słońca przeciągając aparat w inną stronę. Bez ustawienia balansu bieli takie zdjęcie może wyjść kiepsko. W okolicach słońca krajobraz byłby przejaśniony a dalsze elementy będą normalnie naświetlone co da nam efekt słabej fotki. W takim wypadku musimy odpowiednio zmniejszyć balans bieli dzięki czemu powinna wyjść na piękna panorama.

Tryby manualne - Aparat powinien być wyposażony w manualne ustawienia czułości ISO. Ważnym elementem jest manualne ustawienie czasu naświetlania oraz wartości przesłony.

Wejście na statyw - Zrobienie zdjęcia panoramicznego bez statywu jest prawie niemożliwością. Fotografia zrobiona trzymając aparat w ręce będzie niedokładnie połączona i będzie widać łączenia zdjęć. Dlatego powinniśmy wyposażyć się w statyw.

Nie ma typowych aparatów do robienia tych pięknych zdjęć. Ważne aby spełniał on powyższe podstawowe wymagania. Dla amatora fotografii z pewnością powinien wystarczyć aparat cyfrowy, który najczęściej wykona całą żmudną prace scalania zdjęć wykona za nas i już chwile potem możemy cieszyć się wykonaną przez nas panoramą. Dla zawansowanych fotografów polecane są lustrzanki które robią zdjęcia w rewelacyjnej jakości. Można do nich w zależności od potrzeby ustawić wszystko manualnie. Plusem jest też wymienne elementy takiego aparatu (obiektywy, lampy błyskowe). Jak wiemy ważną kwestią przy wyborze aparatu jest niewątpliwie jego cena, przez co typowy amator mało kiedy może pozwolić sobie na lustrzankę za 3000zł aby wykonać kilka zdjęć panoramicznych. Zaletą cyfrówek dla zwykłych zjadaczy chleba jest to, iż są dużo tańsze, jakość zdjęcia jest adekwatna do ceny, często oferują już wbudowaną funkcję robienia zdjęć panoramicznych.

Katalog

Prowadzimy spis osób prywatnych i firm zajmujących się świadczeniem usług fotograficznych. Ich strony internetowe oraz oferty zebraliśmy w naszym katalogu. Jeżeli świadczysz usługi fotograficzne możesz również do niego dołączyć.

Przejdź do katalogu

Ostatnio dodany wpis do katalogu:

Zdjęcia ślubne gdańsk

Zastanawiasz się nad tym, gdzie znajdzie się dla ciebie najlepszy fotograf? Jestem w stanie zaproponować ci naprawdę wiele wartościowych propozycji, jeśli chodzi o fotografię ślubną, dlatego
więcej

COPYRIGHTS© 360photography.info 2010/2011

Właściciel strony ma wszelkie prawa do treści i grafiki - Kontakt