Sposób robienia zdjęć panoramicznych

Aby zacząć naszą zabawę musimy najpierw przygotować sobie stanowisko pracy. Kiedy już zdecydujemy się co tak naprawdę zamierzamy uchwycić, możemy wziąć się do roboty. Najpierw musimy ustalić miejsce z którego wykonamy naszą fotografię, musimy się tutaj kierować tym aby uchwycić krajobraz, którym będziemy fotografować. Miejsce powinno być najlepiej położone centralnie względem rzeczy której robimy zdjęcie. W taki sposób powinniśmy otrzymać najlepszą fotografie.

Następnym krokiem będzie ustawienie balansu bieli. Jak wiemy nie ma reguły co do ustawień, ponieważ zależne są one od wielu czynników podczas naszej sesji. W celu idealnego ustawienia aparatu do pracy powinniśmy wykonać kilka próbnych pojedynczych zdjęć które ukarzą nam różnice które są różne w zależności od wybranych opcji. Jeśli przygotowaliśmy aparat do użytku, możemy zabrać się do pracy. Ustawiamy się na wybranym przez nas miejscu i w przypadku cyfrówek wybieramy opcję zdjęć panoramicznych i powolnym ruchem obracamy się tworząc nasze zdjęcie. Aparat po chwili wyświetli nam naszą pierwszą fotografie panoramiczną. W przypadku lustrzanki będziemy potrzebowali aparatu oraz specjalnego oprogramowania komputerowego. Naszą prace zaczniemy tak jak w przypadku kompaktów wyborem miejsca.

Następne kroki znacząco się różnią. Lustrzanka nie ma opcji scalania zdjęć więc musimy się trochę więcej napracować. Wybranemu elementowi krajobrazu musimy zrobić wiele zdjęć tak aby po złączeniu dały one nam zdjęcie panoramiczne. Przy fotografii sferycznej, powinno wyjść ci około 16 zdjęć. Po wykonaniu naszych zdjęć lustrzanką jesteśmy zmuszeni zgrać ja na komputer w celu ich połączenia. Tematem łączenia zdjęć techniką komputerową zajmiemy się szczegółowo w artykule "Oprogramowanie do scalania zdjęć". Gdzie krok po kroku zajmiemy się obróbką zrobionych przez nas zdjęć. Jeśli jednak nie potrzebujesz tego poradnika i poradzisz sobie sam z obsługą programu to aplikacja nazywa się Panorama Factory.

Pamiętaj! Przy robieniu fotografii panoramicznych powinieneś dysponować statywem, który utrzyma aparat na jednakowej wysokości bez niepotrzebnych wstrząśnięć urządzeniem.

Katalog

Prowadzimy spis osób prywatnych i firm zajmujących się świadczeniem usług fotograficznych. Ich strony internetowe oraz oferty zebraliśmy w naszym katalogu. Jeżeli świadczysz usługi fotograficzne możesz również do niego dołączyć.

Przejdź do katalogu

Ostatnio dodany wpis do katalogu:

Zdjęcia ślubne gdańsk

Zastanawiasz się nad tym, gdzie znajdzie się dla ciebie najlepszy fotograf? Jestem w stanie zaproponować ci naprawdę wiele wartościowych propozycji, jeśli chodzi o fotografię ślubną, dlatego
więcej

COPYRIGHTS© 360photography.info 2010/2011

Właściciel strony ma wszelkie prawa do treści i grafiki - Kontakt